Skip to main content

Příležitosti a bariéry přeshraniční distribuce české hudební produkce

1. 1. 2023
—  31. 12. 2027
  • Smluvní výzkum:
    ne
  • Zdroj financování:
    NAKI III
Zapojení pracovníci:

Cílem projektu je identifikovat překážky a příležitosti přeshraniční distribuce české hudební produkce a navrhnout opatření pro jejich odstranění či využití. Realizace projektu spočívá v analýze výskytu tuzemského repertoáru ve vybraných katalozích online služeb, analýze koncertních vystoupení českých hudebníků v zahraničí, vyhodnocení efektivity využívaných distribučních strategií a prostředníků, příkladech dobré praxe, identifikaci kulturních a obchodně-právních překážek přeshraniční distribuce obsahu a návrhu řešení (potenciálních nových odbytišť, doporučení distribučních strategií, online služeb a prostředníků pro jednotlivé typy obsahu). Výstupy projektu – mapa exportu, metodika mapování exportu, odborné publikační výstupy a konference – pomohou aplikačnímu garantovi (SoundCzech, MMF a SAI) implementovat opatření na podporu exportu a aktéry hudebního průmyslu seznámí s nejvýhodnějšími distribučními strategiemi. Projekt pomůže informovat aktéry hudebního trhu s cílem zlepšit postavení české hudební produkce na tuzemském a zahraničním trhu a umožní systematické a průběžné mapování exportu české hudební produkce hudební kanceláří SoundCzech (příspěvková organizace MK ČR), která je jedním ze zájemců o výsledky projektu a jejich budoucím uživatelem.