Palacký University in Olomouc was founded at 1573. However, the Department of Geoinformatics is a young and progressive place.
The Department of Geoinformatics guarantees the bachelor study programme Geoinformatics and Geography, the master study programme Geoinformatics and PhD study Geoinformatics – Cartography. It also offers doctoral studies Geoinformatics and Cartography in the English language (in full-time and combined form).
The Department deepens a cooperation with other departments of the Faculty of Sciences at Palacky University in Olomouc – namely the Department of Geography, Geology, and Computer Science. Department members ensure a lecturing of geographical and thematic cartography, RS, statistics, GIS and other geoinformatic disciplines for students from other study programmes.
Research is an important and indivisible part of department activities. A number of expert studies and grants were (re)solved here, many expertises were worked out and a dozen of consultations were required and responded. A set of publications points out the qualities of the Department.
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční
Always active
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.