Popisované metody


Geomarketing

Geomarketing vznikl začátkem 21. století. Je to forma marketingu, která umožňuje maximalizovat potenciál a nalézt cílové skupiny zákazníků ve vysoce konkurenčních trzích, kde mají lokalita a široký dosah velký význam, a to především pomocí detailního přehledu trhu, dat společností a detailních geografických analýz (Rosu a kol., 2013).

Geotargeting

Geotargeting (geotargeted advertising) je lokální metoda, jež využívá prostorová data, k poskytování různého obsahu nebo reklam zákazníkům na základě jejich konkrétních spotřebitelských kritérií a polohy. Metodu lze definovat jako „Doručování obsahu uživateli na základě jeho geografické polohy“ (Chemberlain, 2016).

Geofencing

Geofencing je lokální polohová služba, při které aplikace nebo jiný softwarový program využívá radiofrekvenční identifikaci (RFID), WiFi, GPS, Bluetooth nebo mobilní data, ke spuštění cílené marketingové akce (jako je text, email nebo reklama na sociálních sítích), která se provede, když mobilní nebo jiné zařízení vstoupí nebo opustí virtuální geografickou hranici také známou jako geofence (Kemmis, 2020).