CÍLE PRÁCE

Hlavním cílem je vytvořit návrhy a ukázky nástroje, který bude zábavnou formou podporovat výuku. Po úvahách nad vhodným řešením nakonec zůstala jediná nejdůležitější vlastnost, která zásadním způsobem ovlivňuje hodnotu celého projektu. Je to univerzalita aplikace. Není příliš složité vytvořit zábavnou aktivitu k procvičování konkrétní schopnosti nebo studijní látky. Pokud mám ale dané učivo zvládnuté, hra se pro mne okamžitě stává neužitečnou. V druhém případě ji mohu využít, avšak po získání požadovaných znalostí, nezbývá žádný praktický důvod se k ní vracet.

Z dlouhodobého hlediska není tedy tento postup příliš výhodný a bylo by daleko hodnotnější vytvořit universální studijní hru , která nebude vázána ke konkrétnímu typu předmětu ani dovednosti.

V práci jsem se soustředil na návrh herního modelu tahové obchodní strategie, simulující správu a rozvoj geoinformatické společnosti. Vzdělávací sekce, tedy část obsahující konkrétní probírané informace a testy, musí být částečně nezávislá, aby ji bylo možné přizpůsobovat, v případě změny pedagogických cílů. Sada vypracovaných kvizů a testů je samostatně použitelná při výuce na KGI.