Autor práce: Bc. David ČIHÁK
Hlavními výsledky práce jsou vytvořené znakové sady ve formě stylů, doprovodné grafické prvky v podobě SVG souborů a deset tištěných velkoformátových map ve vintage mapovém designu. Styly jsou spolu s grafickými doplňky k dispozici na webových stránkách práce, odkud je možné je stáhnout a importovat do prostředí GIS. Uživatelé stránek si nejprve zvolí časové období a měřítkovou úroveň (rozsah území), poté se jim na základě zadaných kritérií objeví podstránka s konkrétní vzorovou mapou, stylem a doplňky. Na každé podstránce je uveden stručný návod, jak lze daný styl použít v prostředí GIS, a také tip na případné úpravy mapy v grafickém editoru. Na stránkách je dále ke stažení poster ve formátu A2 a text práce.
Dosaženým výsledkům předcházela teoretická a praktická část práce. V rámci teorie byla zkoumána rozdílnost pojmů vintage, antique a retro, problematika kartografických stylů a znázorňování výškopisu a polohopisu na mapách. Na základně konzultací s odborníky a analýzy starých map z hlediska použitých vyjadřovacích prostředků i jejich výtvarného provedení byl pro účely práce vymezen vintage mapový design následovně: Vintage mapový styl představuje tvorbu map, publikovaných v současnosti, které jsou svým výtvarným provedením inspirované kartografickými díly, vydávanými cca od počátku 16. do 1. poloviny 20. století. Mapy mohou být vystavěny na reálných datech, nebo mohou znázorňovat historickou událost či smyšlený prostor. Vintage mapový design nereprezentuje reprodukce starých děl, měl by být estetický, nikoliv kýčovitý.
V praktické části byly tvořeny znakové sady pro mapy na úrovni světa, kontinentu a regionu ve stylu map vydaných v 16., 17. a 18. století. Tyto znaky vznikaly v prostředí Adobe Illustrator, odkud byly vyexportovány jako soubory SVG. Pro aplikaci vytvořených symbolů byla získána vhodná data, která měla vzhledem k třem odlišným měřítkovým úrovním různorodý charakter. Vždy se ale jednalo o veřejně dostupné zdroje, jakými jsou datové sady ArcČR 500, GMTED2010 či Natural Earth. Blíže jsou použité datové zdroje a jejich úplný výčet popsány v kapitolách 2 a 4.4. Data byla následně zpracována v programu ArcGIS Pro, v menší míře byl využit také open-source software QGIS. Po patřičné úpravě dat byly do těchto prostředí naimportovány dříve vytvořené specifické znaky, kde byla v rámci prvotní vizualizace nastavena jejich velikost a další vlastnosti. Výsledné symboly byly pro každou mapu vyexportovány a uloženy jako styly (soubory .stylx). V rámci každé mapy prošly procesem exportu taktéž jednotlivé vrstvy, které byly coby PDF soubory upraveny v grafickém editoru. Zároveň v tomto prostředí proběhla tvorba historizujících grafických doplňků (např. lodí, mořských monster, kartuší či ozdobných rámů), finální kompletace a předtisková příprava.